Wniosek o trasę Szczecin- Bydgoszcz- Warszawa
Odpowiedź:
Szanowny Panie Redaktorze,
podstawową trasą dla połączeń relacji Szczecin – Warszawa jest trasa przez Krzyż, Poznań i Kutno (linie kolejowej nr 351 i 3), ze względu na wysokie parametry techniczne tych linii, a więc i możliwie krótki czas przejazdu. Na trasie tej występują również duże potoki podróżnych.
Zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z 4 grudnia 2020 roku w sprawie planu zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego w międzywojewódzkich i międzynarodowych przewozach pasażerskich oraz w wojewódzkich przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym, aktualnie nie jest przewidywana obsługa linii nr 27 na odcinku Sierpc - Nasielsk połączeniami dalekobieżnymi.
Z poważaniem
Zespół prasowy
Ministerstwo Infrastruktury
Tel. 22 630 11 22
(...)
From: Telewizja Opera
Sent: Thursday, December 9, 2021 8:16 AM
To: media
Subject: Wniosek o "modernizację nowego połączenia Szczecin- Warszawa"
do MI
Dzień dobry, pociągi do Warszawy ze Szczecina jeżdżą dookoła przez Poznań zamiast krótszą na mapie trasą na ukos. Trasa na ukos prowadzi ze Stargardu Szczecińskiego przez Kalisz Pomorski i Wałcz do Piły. Stamtąd tory biegną do Bydgoszczy i Torunia, za Toruniem spalinowa linia prowadzi przez Sierpc i Nasielsk do Warszawy.
Pytanie: czy na całej trasie spalinowej w ok. 50 %- mogłyby kursować lokomotywy spalinowe lub hybrydowe? Czy stosuje się hybrydy w ruchu pasażerskim?
Pzdr
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji
RTVP OPÉRA www.opera.rtvp.pl
Prezes Zarządu, WIECZORNA.PL SP Z O. O.,ul. Dolina Zielona 24A, 65-154 Zielona Góra
Komentarze