Pytanie o przyczyny zablokowania przez KE budowy połączenia kolejowego do portu lotniczego Bydgoszcz

Pytanie o przyczyny zablokowania przez KE budowy połączenia kolejowego do portu lotniczego Bydgoszcz zdaliśmy Komisji Europejskiej, odpowiedź zamieścimy. Oto pytania do KE:

- jakie są przyczyny zablokowania budowy tego odcinka toru kolejowego przez Jaspers
- czy JASPERS może być pozwany w tej sprawie do sądu? Czy jest to organizacja mająca osobowość prawną?
- czy polityka Jaspers nie jest sprzeczna z Białą Księgą KE dot. połączeń kolejowych na lotniska?

Dopytywany przez bydgoskich radnych, marszałek przyznał, że zgody na umieszczenie w Planie Spójności odcinka Trzciniec – Port Lotniczy nie wyraził JASPERS (unijna agenda opiniująca ten dokument na przełomie 2015 i 2016 roku). Marszałek Piotr Całbecki nie wyjaśnił jednak dlaczego w propozycji kierowanej do zaopiniowania przez JASPER ujęto tylko ten krótki odcinek, bez dalszego przebiegu do Solca Kujawskiego, który zapewne uzyskałby rekomendację pozytywną. Budowa połączenia z Trzcinca do lotniska z punktu widzenia mieszkańców wschodniej części województwa, niespecjalnie zwiększy atrakcyjność PLB pod względem dostępności komunikacyjnej, bowiem konieczność przejazdu pociągiem przez całe miasto wydłuży podróż o kilkadziesiąt minut.
-- 
--
Adam Fularz, manager Radiotelewizji

Komentarze

Popularne posty